söndag 2 mars 2008

Hmmm ... penga-ångest ...

... men glad ändå.

Igår gick vi ut. Jag konstaterade att mitt liv ser ut så här nu, med paus i aktiviteter osv.

Måndag: Jobb - hem
Tisdag: Jobb - hem
Onsdag: Jobb - hem - pilates - hem
Torsdag: Jobb - hem
Fredag: Jobb - hem
Lördag: Hemma
Söndag: Hemma

... behöver jag säga så mycket mer? VISST att det gick femhundra spänn igår när vi var ute, men som jag sa, jag har kanske 12-24 dagar om året jag kan/går ut. Och på ett år så blir det GANSKA många slentrianmässiga dagar. Jag älskar att mysa med barnen men ibland känns livet bara så ... booring. Nästa tanke är att jag ska vara så glad att alla mår bra och har hälsan, och det ÄR jag VERKLIGEN. Men ändå. Jag tror att alla behöver någon form av uppskattning, jag mådde dåligt i mitt förra förhållande för att han aldrig såg mig, nu är känslan densamma för att man ÄR själv.

Igår var vi i alla fall ute, och det blev en VÄLDIGT trevlig kväll. Träffade först en gammal bekant, som just separerat. Jag sa till honom att även om man inte tror det, så lättar det efter ett tag. Då tittade han på mig och sa "Ja, jag ser det. Du GLÖDER!!!" Och det var INTE för att komma innanför kläderna, utan han bara sa det så spontant, flera gånger. Man kan väl bli glad för mindre?

Sen blev jag totalt och uppriktigt nästan kär ... i en gift man ... Ja, det "hände" inget, jag uppskattaded att han "inte ville gå längre", det gjorde ju dock inte "saken" bättre, det gjorde ju bara att han blev ännu mer attraktiv i mina ögon. En man som är ute och dansar och som faktiskt är rak och ärlig OCH respekterar sin fru och står upp för att han är upptagen ... Men i alla fall, attraktionen fanns där definitivt. Är det inte typiskt? Han var så rolig, mysig och helt underbart SÖT. Jaja, så är det väl för det mesta. Det är inte många jag faller för och när jag väl gör det så visar det sig att de är antingen idioter eller upptagna ... I alla fall så fick jag min beskärda del av honom med ... fina och mysiga ord som gjorde UNDERVERK för mitt självförtroende och självkänsla. Så nice.

Känner mig dock lite nere idag. Har inget svar på varför ...

Hoppas att ni alla får en härlig vecka. Nu ska jag snart få hem mina flickor.

Inga kommentarer: