onsdag 5 november 2008

Dagens utlägg

Blev totalt 301 kr. Bensin för 201 och spelen 100 kr. Minus 188 kr alltså. Räknar ut ett nytt snitt och hamnar på ca 99 kr per dag. Börjar bli lite sisådär i kylen men det ska gå torsdag fredag. På fredag åker barnen till sin pappa och jag till min lilla darling. Mat till torsdag och fredag har jag. Tryter med frukt till barnens mellanmål, men de får ta smörgåsar ett par dagar. (Dålig mamma ...)

Valet har väl ingen gått miste om. Har inte varit så väldigt insatt i det men en snabb blick på tidningarnas sammanställning gör att jag känner ännu mer att det var rätt kandidat som vann. Får väl se vad det gör för världsekonomin. Tydligen hade det inte blivit något glädjeskutt på börsen i alla fall.

Trött på kristdemokraterna och deras fula trångsynthet. Blä och usch för deras människosyn. Vi kanske skulle införa att de som är blonda eller rödhåriga inte får gifta sig med blonda respektive rödhåriga eller för övrigt vilken konstellation som helst. Kan ju bli FULA barn eller något. Eller att folk som har för stora fötter inte får gifta sig. Ja, jag fattar mig verkligen inte på deras inställning. TRÅKIGT OCH TRÅNGSYNT.

Inga kommentarer: