onsdag 19 november 2008

Men va FAAAN?!?

Jag har länge tänkt att jag skulle intervjuat några av de som fanns med när vår UTMÄTNING gjordes. Alltså när de SÅLDE MIN del av vårt gemensamma hus. Per Penning skriver om detta och jag hittar där en länk till att NU ska det bli lättare att TA MED bostaden vid indrivning. OCH vad var skillnaden när de tog MITT HUS??? JAG HADE JU INTE ENS EN BETALNINGSANMÄRKNING!!! Det gick tydligen hur bra som helst att göra det ändå. Jag hade ingen jävla ANING om att HAN var skyldig HELLER. NU är jag ARG!!! Det står om en LITEN utredning som är billigare och en DYRARE större utredning. Jag skulle JÄVLIGT gärna vilja veta vad summan av vår historia blev som innehållit:

Utredning
Handläggning av ärendet, all kommunikation brevledes, mail, telefon
Sjukskrivning för mig i över ett halvår, läkarbesök osv
Sjukskrivning för min sambo
Medicinering i ett antal år.

Räkna ihop detta med summan av den stora utredningen, då har det nog lagts mer pengar på själva ärendet än vad de i slutändan får in. Det skulle vara SÅ intressant att få fråga en politiker eller någon på kronofogdemyndigheten hur de TÄNKER och hur det kan få lov att gå TILL så som det gjordes i mitt fall. Att folk är oärliga och skiter i att betala, så kan det säkert vara. Men när man är TOTALT ovetandes. Hur i hela jävla världen kan de bara klampa rakt in och sälja en del i ett hus, för någon som inte har så mycket som ett inkassokrav?!? VRÄKA FYRA BARN FRÅN SITT HEM ... VARFÖR SAS DET INGET TIDIGARE, VARFÖR BLEV JAG INTE KONTAKTAD. Den frågan kan mala till och med in i sömnen ibland. Jag förstår inte ...

Men det är klart, kronofogdemyndigheten ska ju också ha något att göra. Och det ska man ju räkna med att det kommer de att få ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo dte är som sagt bra med äktenskapsförord och en partner som är förståndig.

minna sa...

fyy fan vilken hemsk situation du har haft! Överhuvudtaget så borde man inte kunna göra så mot en barnfamilj! Är det fan lagligt att vräka barn ut på gatan? Det diskuterades i somras om en ny lag att barn ska aldrig kunna bli hemlösa. Jag hoppas att den går igenom. Du är otroligt stark som har klarat av allt!!!! Jag kan nog inte ens tänka mig vilket helvete du måste ha haft! =(
Kram Minna