onsdag 12 november 2008

Ett halvår senare ...

I maj, den 13:e, hade jag 580 kronor kvar att leva för ...

Idag är det den 12 november, ett halvår har gått alltså och jag har 758 kronor kvar vid ungefär samma tidpunkt. Inget har hänt på ett halvår alltså hahaa! =( Samma kyrkråtta nu som då. Det skiljer ungefär 200 kronor ... Och då var detta en bra månad ... Men det borde jag ju kunna fixa. Det är drygt hundra kronor om dagen fram till barnbidraget.

Nästa vecka ska jag verkligen göra mitt yttersta för att spara varenda spänn. Mat pratar vi då om. Jag har mat i frysen som jag kan ta av och ska försöka svänga ihop en soppa på en spik. Då har jag inte en käresta boende hos mig heller =) När han är där så blir min ekonomi JÄTTEPINSAM. Han har erbjudit sig att betala men vi kunde inte komma fram till en vettig lösning. Sa väl till slut att han kunde köpa lite mat då och då ... men när han väl SÄGER att han kan handla så kan jag inte komma mig för att säga vad han ska handla. Det känns så dumt. Jag får väl bättra mig helt enkelt ... Men inte ens nu när det är så här krisigt kan jag få för mig att kläcka ur mig något ... DUMT, jag VET!!!

Så det verkar inte så ljust ... min ekonomi alltså ... men jag tittade på mina fonder, vet inte varför jag inte får fram en vettig bild (blir bara suddig) men mitt mål detta året var ju 30 000 kr i fonder. Och hade det inte blivit som det blev, med nedgång för fonderna så hade jag inte varit JÄTTELÅNGT ifrån mitt mål vad gällde det. Ca 4 000 kr skulle det skilja. Nu skiljer det 10 000 i stället ... Jag hade också som mål att ha en buffert på 12 000, och det hade jag inte nått upp till om jag så hade sålt mig på gatan ... Men lite buffert har jag fortfarande och jag tvekar att ta av den. Försöker ta en del på lönekontot så det inte blir helt tomt. Tandläkaren ska ha sitt dock så jag kommer att få ta av den snart.

Inga kommentarer: