torsdag 6 november 2008

Shit i HELVETE

NU får jag antingen ha en ekonomisk sambo eller flytta.

Har ikväll sammanställt vad jag har haft på månadskostnad gällande mitt boende. Så här ser det ut: (utslaget på tio månader)

Hyra: 5148:-
Sopor: 153:-
Lån: 1372:-
Vatten: 295:-
El 1: 440:-
El 2: 370:-
Totalt blir detta 7774:- PER MÅNAD. Dett är illa nog ...

Räknar jag på nästa år så kommer det att bli MINST så här: (vet inte var jag hamnar på elen) men räknar ungefär samma på övrigt, avrundar lite uppåt ...

Hyra 5856:-
Sopor: 160:-
Lån: 1380:-
Vatten: 300:-
El: 500:-
El: 500:-

Detta blir ungefärlig boendekostnad på 8 700:- per månad!!! Icke en spänn i bostadsbidrag för det tjänar jag för bra för. Och det är inte meningen att man ska få bidrag när man bor så kungligt som jag: Fyra rum och kök.

Herregud i helvete, vad göra? JA, flytta, men VAR??? Mina barn gråter som sagt redan av tanken. Och om jag aldrig unnar mig eller någon annan något, så går det kanske runt men inte mer ...

NU får jag magknip ... tror jag måste gå och tröstäta ... eller nåt.

Usch det är inte bra att planera och göra budget. Inte när man har för lite pengar ... eller vad tycker ni?

Imorgon ska jag gå igenom mina fonder. Se vad jag har och inte. Hur det går för dem. Måste säga att jag är ganska ointresserad av börs och fonder, det ligger inte för mig. Jag vill bara ha ett hyfsat sparande. Nu kommer jag dock att ha tillgång till en bok om fonder, så jag kanske ändrar inställning i och med den =D Ser fram emot att läsa den.

Ha en alldeles förträfflig helg. Själv ska jag åka till mitt hjärta och spendera helgen hos honom, ska bli sååå mysigt, har längtat så!

Kram till mina läsare =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Mitt råd är att inte göra saker förhastat. Bra att inventera sina utgifter och tillgångar då och då och göra mindre justeringar. Att genom infall sälja av framför allt i dessa tider är inte att rekommendera.

Jag vet. Börja släng sopor i grannens tunna och köp H&M B för pengarna. Ha! :-)

/ A1

minna sa...

Vet du vad life! Köp boken så kan alla svenskar blir miljonärer (har skrivit om boken i bloggen) den är jätte bra på att ge tips om fonder, aktier mm....
Det roliga är att ibland är det bättre att INTE göra en budget, om inte annat så för sömnens skull=) Bo kvar där du bor och kämpa för barnens skull. Vem vet, du kanske blir sambo snart???? =)
Ha en mysig helg! Kram Minna

Per Penning sa...

Tråkig rävsax du är i. Tråkigt. :(