söndag 2 november 2008

Idag är jag RIK!

Idag ... så känner jag mig RIK. Jag var inne på Köpstopps blogg och läste om att köpstoppa på fel ställen. Tänkvärt! Jag hoppas att jag snålar på rätt ställen, jag känner nog att jag gör det ... Jag kan vara supersnål när det gäller spara en krona på att välja mjölk, köttfärs eller frukt. Men när det gäller att bjuda och ge, när jag verkligen gör det, så kan jag inte snåla.

Denna månaden kommer INTE att bli kul, och jag har mig SJÄLV att skylla inser jag. De sista dagarna har jag handlat en del. Allt har varit till: Halloweenfest för mina små. Middagsbjudning på fyra personer (plus vi själva) igår och idag har jag haft ett enkelt kalas för mig själv. Men även enkelt kostar. Igår bjöd jag mitt hjärta och hans barn på tacos. Då inser jag att jag inte kan vara "lagom". Jag måste köpa "allt" ... eller nästan i alla fall. Jag känner alltid att jag måste visa att jag verkligen tycker att de är välkomna, att inget saknas. Att ingen går härifrån och är besviken eller hungrig. Vi hade en KANONMYSIG lördagskväll när min nya vän kom med sina barn. I fredags; Halloweenfesten avlöpte perfekt, alla barn var nöjda och glada och mina små var lyriska efteråt. Det är verkligen värt en tight månad. Jag inser ju nu att det kvittar ... det blir alltid tight, hehe.

Min nyfunna kärlek frågade om det inte blev för mycket att jag var på schlagerkväll, halloweenfest och sen kalas på söndagen, tveksam till om jag orkade att de kom på lördagskvällen. Jag sa: "Tänk om jag inte hade goda vänner som ville bjuda mig på schlagerkvällar, barn att fixa halloweenfester för och släkt att bjuda på kalas. Det är en ära att få ha er här en lördagkväll och det får faktiskt kosta vad det kosta vill."

Så idag är jag fattig men också oändligt RIK. Rik och glad i själen. Jag har en underbar familj, faktiskt en hel HÖG med FINA, NÄRA och ÄKTA vänner som gillar mig som jag är, en ny kärlek som känns genuin. Nä, idag kan det faktiskt inte kännas bättre i mitt hjärta.

Imorgon är en annan dag, kanske jag är gnällig igen över min ekonomi, hehe. Men då är det tur att jag får ha min gnällblogg och spy ut mina FRIA ÅSIKTER över det.

Hoppas att ni får en härlig söndagskväll!!!

1 kommentar:

Per Penning sa...

Ja, det är väl bra att ha en ventil här på nätet. :)