torsdag 6 november 2008

Ett litet projekt

Dagligen översköljs vi av reklam. Från dator, mail, reklam i posten, tidningar och TV. MÅNGA är de gånger jag tänkt och undrat HUR många gånger om dagen. Numera har man blivit något avtrubbad och reflekterar knappt längre.

Jag tänker avsätta en dag till att faktiskt RÄKNA hur många gånger man ser reklam under en dag. Lite svårt att bestämma mig för HUR jag ska räkna. Om man besöker en hemsida så är det ju oftast MÅNGA annonser och likadant i en tidning. Jag får se ifall jag ska räkna antal annonser eller antal tillfällen ...

Jag återkommer med lite siffror. Kommer nog bli svårare än det låter, hehe.

2 kommentarer:

minna sa...

man matas med otroligt mycket reklam!!! Blir nog lite svårt att räkna allt=) Ska bli kul att höra hur det går=)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Hej.
Du är så välkommen.

/Klaus aka. Tyskungen