tisdag 29 januari 2008

5,50

blev dagens utgifter =)

Och det var till Försäkringskassan, för vård av sjukt barn en halv dag förra månaden ... så där kommer väl kanske några hundralappar =)

Jag gillar tanken att spara och tänker mig faktiskt någon form av belöning när jag kommit en bit =) Ska fundera ut vad det kan vara ... hade ju tänkt köpa en bakmaskin men njuter så av min ugn som har alla möjliga funktioner. Häromdagen skulle jag ju vara duktig och baka bröd, vilket jag gjorde. Det följde med recept i manulen och jag tänkte att det måste jag ju prova och ville göra "rätt", pga att jag inte använt en ÅNG-ugn tidigare att baka i. Sagt och gjort, och brödet blev jättefint och såg ut som om det var bakat på bageri. Bara det att det smakade ... blä. Jag brukar göra efter eget huvud och slänga i lite vad jag tycker ... Detta efter recept blev INTE gott. Brukar inte lägga så stor vikt vid sånt men retade mig lite. Så kom jag på att det enda de hade i, till ett franskbröd, var mjöl, mjölk och jäst, och lite salt. INGET fett och INGET sött. Hmm, inte konstigt att brödskrället kändes torrt. Måste prova igen snart, för bortsett från DET så såg det verkligen SUPERFINT ut. Så bakmaskin får nog vänta =) Inget går upp mot lukten av av nybakat bröd.

Idag blev det inget bröd, men dock muffins, inte så dumt det heller. Tänk 32 muffins och allt hade jag hemma =) Känns nästan som gratis, hihi.

Kanske mina besökare har något tips på något jag kan unna mig (och barnen så klart) när jag sparat lite. Får inte vara för dyrt bara HAHAAA (hör ni, snåljåpen har vuxit sig STOR OCH STARK i mig =)

Inga kommentarer: