lördag 26 januari 2008

Idag flyger

eventuellt Skåne tillbaka till Danmark. JESUS vad det stormar!!! Brukar inte vara rädd men nu börjar det bli nästan otäckt. Håller mig inne är en sak som är biff ...

På tal om biff så har nu denna redighetsministern gjort matlista för hela månaden. Nu är snart spontanitet ett minne blott i denna rediga familj ... (yuck) Men men, känns skönt att ha det liiiite under kontroll med tanke på att jag ska leva för GANSKA lite pengar denna månaden. Samtidigt är det faktiskt en utmaning och det är ju inte så många såna jag har nuförtiden, haha.

Fick ett lite deppigt mail från en nyfunnen bekant. Funderingar över meningen med livet, mycket tankar som jag själv haft. Blir alltid ledsen när folk funderar på meningen med livet som inte har barn ... varför? För att jag själv tycker det är meningen med livet?P (I alla fall känner jag så nu) Jag kan också fundera över mycket men när jag tänker på det som alla ser som misslyckande, separationen, så slutar det alltid med att jag tänker att jag har mina underbara barn, även om vårt liv inte blev som det var tänkt. Somliga saker kan man ju inte styra över, så är det bara. Och då får man försöka gå vidare. Det tråkiga är när man GÅR vidare och bara ser det som en transportsträcka till VAD? Nu har jag dessutom fått dra in på det jag gillar mest och som jag hållit på med i hundra år. Saknar det enormt och att kapa av en kreativ bit i mitt liv är nästan som att kapa en kroppsdel. Jag får nöja mig med tanken att det inte är för evigt utan att det kan komma tillbaka i mitt liv.

Satt igår på jobbet och funderade på hur många gånger man under en dag blir "utsatt" för reklam. Alla vill ju tjäna pengar (även jag, som uppenbart utsätter mina läsare för annonser =) men tänk så EXTREMT avtrubbade vi blivit ... Jag tänkte att jag en dag skulle samla alla annonser, mailutskick, postannonser för en dag och se hur mycket det blir. Kanske en dag orkar jag. Jag började med att räkna i alla fall hur många mail jag fick, och när jag kommit upp i tjugo, så slutade jag för dagen, och fredagar jobbar jag bara sex timmar ... Säg att det kanske är ett snitt på 3-4 stycken i timmen, det är 6-700 på en vecka, lägg till annons-HÖGARNA som kommer varje dag, TV-reklam, internet-reklam ... man blir nästan rädd.

Här har ni en god idé, vet inte om de redan distribuerats men till nästa år så ...

Nu kommer snart mina gullungar hem igen.

Ha en trevlig helg =)

Ps. Har lyckats baka två bröd snart idag också, duktigt va? Hahahaaa Ds

1 kommentar:

IK sa...

Tack för tipset om telefonkatalogen! Jag förstår att en del äldre har svårt att se att det finns ett alternativ, men i övrigt är det bara miljöförstöring!!