tisdag 15 januari 2008

Mat ...

Måste börja variera mig lite. Så nu har jag varit DUKTIG och gjort matlista med lite nya recept. Söker fortfarande efter billiga och mättande recept ifall någon sitter inne med något =)

Fonderna sprang neråt igen ... och jag som inte skulle kolla. Går liksom lite på rutin ...

Idag har jag gjort största framsteget om man ser det personligt. Lider av whiplashskada och har inte kunnat förmå mig att ta tag i träning, rädd att träna fel. MEN idag har jag fått kontakt med en tjej som håller i Pilatesträningar, på VETTIG tid. Så jag ska ta mig till en prova-på-träning. Känns helt otroligt, då jag haft SVÅR smärta en längre tid. Tjejen som håller i det har själv en svår whiplashskada och har tydligen byggt upp sin kropp helt med denna metod. Känner mig så HOPPFULL!!! Hoppas HOPPAS att det är något som jag kan fastna för. Bara jag slipper värken så får jag TVINGA mig dit. Enda problemet är ju barnvakt, men det löser sig. I värsta fall får de vara själv den stunden. Backup fixar jag alltid. Dags att de blir lite stora, hehe. Det bästa i min nya snåla kråksång är att vi detta året får 2 000 kronor i friskvårdsbidrag från jobbet. TOPPEN!!!

Hoppas att alla mina goa läsare mår bra idag =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Brukar själv söka recept som dels är billiga och dels inte har 14 ingredienser. Har gått bet men arla har en ganska bra sida där man kan söka budget-recept. Jag brukar göra pasta-gratänger och potatis-gratänger m ex kassler. Det blir ganska mkt mat utan att behöva använda så mkt kött. Vi är fyra i familjen och flera är storätare. Lycka till! Gitarr

Miss Millionairess sa...

Pilates ar bra for mycket och aven roligt (tycker jag), jag tror sakert att det kan hjalpa dig en hel del.
Jag haller ocksa pa med lite nya recept nu, idag at jag en getost, spenat, apelsin och valnotssallad till lunch! Konstigt men megagott, sa val vart att prova ;-)