torsdag 24 januari 2008

Nu är Tito fri i avvaktan på dom. Det är ju en hemsk historia för alla inblandade. Lika hemskt om det är sant som om det är osant. Kunde dock inte hålla mig för skratt när det i tidningen stod:
(under förhör med Robert Wells)

"Vad är en våldtäkt för dig? frågar åklagare Anna Håkansson.
– ....paus...Det är när man förgriper sig på någon sexuellt, när man har sex med någon mot sin vilja."

Hmm, lite syftningsfel kanske? Om JAG har sex MOT min vilja så våldtar jag personen jag har sex med ... "Åh, nej jag vill iiiiinte, men jag MÅSTE. ÅH NEJ, nu har jag våldtagit ..." Trodde det mer var tvånghandling, hehe. Får hoppas att det verkligen blir en rättvis dom i alla fall. Många har uttryckt att det är SÅ konstigt att man drar upp det så många år senare. Alltså på FULLT ALLVAR, är det NÅGON som tror att man självmant går igenom en rättegång utan att det finns fog för det?!? Det tror i alla fall inte jag. Ganska enkel psykologisk förklaring kan jag tänka mig, att man lidit i tysthet och kommer fram till en punkt då man inte KAN gå vidare utan att få någon form av upprättelse. Eller? Hon är äldre, "modigare". Jag kan komma på MÅNGA fall i mitt eget liv (dock inte våldtäkt) som jag skulle agerat annorlunda på idag. Bara en sån sak att man kommer till akuten med ett falsk kruppbarn, möter en sköterska som sitter och BLÅSER min åttamånadersbebis i ansiktet och frågar lite surt, E DUUU SJUK?!? Och så skickas man hem med orden "du får ändå inte träffa någon läkare ikväll, så kom tillbaka i morgon". Varpå man åker hem och tror att ens barn ska DÖ, så illa det var. Hade det varit IDAG, hade de fått se på en rabiat bitterbitch som visst hade svar på tal. (Dagen efter blev vi DIREKT inlagda och hon fick inhalera och annat "skoj"). Bara ett exempel. Så jag förstår VISST att det tog tid. Olyckligt, javissst, men inte helt jättekonstigt. SKULLE Tito nu vara oskyldig ... ja, då har jag inga ord, det är ju så tragiskt så det finns inte.

3 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Jamen Tito...Jag ar ganska overtygad om hans skuld, menmen.

Växla ner sa...

jag trodde också det, men är lite tveksam ändå. Fattar iaf inte hur fan Carola kunde stå o sjunga hand i hand med honom när hon "så säkert" visste vad han gjort.
ha bra helg nu

Gustav sa...

Tito säger sig skämmas över att vara svensk. Jag skäms också över att han är svensk.

Konstigt förresten att han inte skäms över att vara en snuskgubbe som utnyttjar oskyldiga tonårsflickor (oavsett om han våldtar dem eller ej).