tisdag 1 januari 2008

Nytt år ...

... och bakis ... Hade en väldigt trevlig kväll. Var först på fest med några supertrevliga GUYS. Valde ändå, hehe, att lämna festen för att ta oss till stan och dansa loss lite.

Måste säga att avslutet ändå känns som lite av ett misslyckande. Smällde 800 spänn på VAD? En kul kväll, jo förvisso, men ändå. ÅTTAHUNDRA, shit pommes frites så mycket.
Vägen dit blev gratis då biljettautomaten var trasig. PERFEKT, hehe. Sen då ...
150 kronor för att komma in på stället!
220 kronor dricka
80 kronor mat efteråt
350 spänn för taxi hem.

Jag ville vara snål och vänta till första kommunikationsmöjligheten klockan ÅTTA, nä. Så vi åkte hem med taxi, som först ville ha tusen spänn för att köra oss 4,5 mil. Sen fick vi tag i en som ville ha 700 och då tog vi det.

NU är det definitivt slut med såna här utsvävningar, mår riktigt dåligt av det. Någon gång ska vi klart gå ut men det får i så fall bli med plan för hemåkning osv.

Har nu 2700 kronor kvar denna månad.
Tre veckor till barnbidraget kommer, blir knappt tusen kronor i veckan. Denna veckan som kommer ska jag tömma frysen så jag får hoppas jag kan spara in lite då.

Trots trist avslutning (ekonomiskt) så ser jag fram emot det nya sparsamma året =)

Blev lite orolig för min kompis, hon har just blivit dumpad av en kille hon träffat några veckor ... på ett lite trist sätt. Hon var heldeppig igår ... kanske för att vi gick på stället som de träffades på. Vet inte, men hon var sur när en kille ville dansa med mig och han släppte mig INTE frivilligt. Jag är INTE den som lämnar mina kompisar för att en kille prompt ska dansa med mig. Killar kommer och går, vänner består =) Så det slutade med att JAG blev lite sur tillbaka när hon nästan slog bort min hand, för att jag ville visa att jag inte tänkte lämna henne åt sitt öde. Jag ville ju bara vara där för henne för jag VET hur det är att bara STÅ där till slut när polaren(?) hittat något intressant för kvällen. Tycker de flesta ställen är rena köttmarknaden och så även igår. Ville ju bara dansa och ha kul och att vännen också skulle det. Nåväl, hon var lite gladare idag i alla fall. Orolig ändå. Vill bara få henne att förstå att det är inget att deppa för så som han betett sig, den där killen. Men hon har svårt att glömma och de hade väl något speciellt trots den korta tiden.

Ska försöka komma ut och gå i friska luften i veckan. Bara det inte är minus tolv grader typ, har dåligt med kläder för såna dagar. Är ledig hela veckan, så himla skönt. Saknar barnen redan ... hur ska detta gå? Aja, jag vänjer mig ganska snabbt men måste nog ringa dem imorgon. USCH, så hemskt det kändes att ringa och önska gott nytt år ... känns fel bara. Men de verkade glada och nöjda i alla fall.

Nu ska jag kolla lite tv.

God fortsättning till alla. KUL att jag verkar fått liiite läsare, hehe.

4 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Oj, det blev ju inte helbilligt da! Ja, aret dansades ut i stil i alla fall! Nytt ar - nya tag!

Miss Millionairess sa...

Oj, jag glomde aven saga - vet du att nar du lamnar kommentarer pa andra bloggar sa kan man inte klicka pa din lank och komma direkt till din sida.

Jag vet ju inte om detta ar medvetet men om inte sa kan du andra installningen pa blogger sa att det funkar!

Life sa...

Nä, inte helbilligt, tur det var roligt i alla fall, fnizz. Ja, NYA tag väntar nu =)

Life sa...

TACK för att du såg det, tänkte inte på det, hihi, tror att det ska vara ändrat nu.