onsdag 2 januari 2008

Vad göra när man känner sig förföljd???

Det här handlar inte om ekonomi. I fjol när vi separerat hade jag kontakt med en gammal pojkvän och jag ville verkligen bara vara vän. Men när man är helt slut som människa och helt utsvulten på bekräftelse och uppmärksamhet ... så övertalades jag mer eller mindre till att inleda ett förhållande. Jag var aldrig kär i killen men blev väl kär i känslan och det faktum att jag varit tillsammans med honom för hundra år sedan. Och då dumpade han mig. Nu visade det sig DESSUTOM att han åldrats femhundra år på femton år, typ, och blivit en skittråkig gammal gubbe med sin morfar som förebild. Alltså så totalt DÖTRIST att efter en månad hade vi INGET att prata om.

I vilket fall, jag avslutade det hela i april nu i år och sa att vi fortfarande "kunde ha mailkontakt" typ. BIG MISTAKE!!! Han mailade typ VARJE DAG och ibland FLERA GÅNGER OM DAGEN och jag började känna mig KVÄVD. Så när sommaren kom och jag hade namnsdag kom droppen som rann över. Utanför min dörr en dag stod ett blomsterbud, då hade han skickat RÖDA ROSOR på min NAMNSDAG. Så då skickade jag ett mail och sa att nu fick det vara nog. Han kollade min hemsida och hade STENKOLL på vad jag gjort, med vem och när jag skulle göra det och detta. OBEHAGLIGT! Så i vilket fall så höll han med om att det kanske blivit lite för bra och skrev "du vet vad jag är om du vill höra av dig". Ja, tyckte jag och kände att ALDRIG att jag vill ha med människan att göra igen.

Så härom veckan när jag varit ute med gamla kompisar, ringer telefonen på förmiddagen. Jag hade då sovit hos en av mina vänner och skulle åka hem. Då ursäktar han sig för att han ringt mig mitt i natten, jag försöker så fort som möjligt avsluta och tänkte att "det var det, idiot". Så när jag kommer hem så ligger det ETT MAIL, med fler URSÄKTER. Jag skrev att det var ok och att han inte väckt mig eftersom jag inte sovit hemma. Fler mail kom då och frågor om vem jag träffat osv. JÄVLA OTÄCKT. Så jag tänkte att jag svarar inte, så kanske han fattar!!! TROR NI DET??? VEM ringer inatt, typ halv två på natten?!? JODÅ, samma kille. Det slutade med att jag slängde luren i örat på honom. FY FAN, så äcklad jag känner mig. Nu har jag bestämt mig för att lägga ner hemsidan som ett steg att han ska sluta KOLLA MIG.

VAD GÖR MAN?!? Jag får till och med för mig att jag inte alltid är ensam, att han kanske en dag står i mitt uterum eller trädgård och kollar in ... USCH!!! Varför FATTAR HAN INTE??? Jag har verkligen verkligen varit tydlig. I mailet frågade vad han gjort som gjorde att det blev så fel. Jag svarade ju inte, men kan han inte bara FATTA att jag aldrig var kär i honom?!? Jag kanske gav otydliga signaler och det var fel, men jag mådde ju skit vid tidpunkten. Det värsta är att han nog tror att det var för att jag mådde dåligt som jag gjorde slut med honom. Och att han kanske börjar tro att NU när jag mår bättre så kanske det finns en chans ...

FAST att det var jävligt elakt att slänga luren i örat på honom så känner jag att det var det enda rätta, det är ju helt sjukt att inte fatta. Eller?

1 kommentar:

Växla ner sa...

gomorron,va kul att du hittade min blogg och tyckte om den. Har läst din nu, blev intresserad och nyfiken på vad som hände med ert hus?
Det där med att ut på lokal känner jag igen, gjorde så ett par år efter skilsmässan, men nu har jag tappat allt det där, hittat mer värde i böcker, ett par få goda vänner, renovering, bloggen mm.