lördag 5 januari 2008

Nu blir jag sur ...

... nog för att det är ok med 14% plus på fonderna, men med tanke på att de var 35% plus för bara ett par månader sen ... hur länge kan det gå ner så KRAFTIGT??? Fortsätter det så här vet jag inte hur jag ska fixa mina sparmål ... tråkigt. Men å andra sidan ... det är ju bara pengar.

Idag är det full storm och ishalka ... man vill inte ens öppna dörren.

Igår var jag hos grannen. Slutade med att "utgångstarmen" drog ... och vi sa att vi EVENTUELLT går ut idag ... men idag känner jag inte för det ... igen. Mest för pengarnas skuld. Hade jag haft sanslöst med pengar så hade jag inte tvekat. Jag har absolut så jag klarar mig men vill ju SPARA. ÅH, så tudelat. Men om man säger som så, jag tycker inte det är värt pengarna ... oftast.

Igår kom jag fram till att jag nog står inför en ny kris. Jag känner mig så liknöjd ... ser på ett program om bröllop, som tydligen är många kvinnors största dröm. ALLT måste vara perfekt. Och man kan ju förstå varför, bröllop omsätter MILJARDER dollar om året ... Själv känner jag bara ... "JAHA???" och "OCH???" Känner mig cynisk och förstörd och snart bitter. Inte så att jag avundas folk eller missunnar folk, tvärtom, är glad om folk hittar lycka och framgång, men själv känner jag mig mest ... trött och som om jag tappat tron. Och det är INGEN rolig känsla. INGEN bra början på året. Kanske är det förstärkt av att jag saknar barnen och har mycket tid att slå ihjäl. Kanske, kanske inte.

Inga pengar ut idag, än så länge, får se hur det blir med utgång. Kan inte se ut ens, så isiga är mina fönster. Så det känns inte så lockande av den anledningen heller. Ni ser ... inte så hoppfull och mest deppig idag.

Hoppas ni andra har en roligare dag =)
Och ha en fin lördag!

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Ja suck inte ar det kul att titta pa sina fonder, glad dig at att dina atminstone star pa plus for det gor de flesta av mina INTE namligen :-(

Hoppas du mar battre imorgon!