måndag 7 januari 2008

Oj, nu tryckte jag på mina egna annonser ...

... fick för mig att man kanske inte får det??? Vet ni? Blev så nyfiken på ett par av dem ... så ...
Idag är det första jobbdagen efter LÅÅÅNG ledighet. Känns helt ok. Är så utsövd, hehe. Har dock fått ont i halsen i stället. Ska inte klaga, har varit frisk länge =) (tvitvitvi)

För alla mina läsare kan jag rekommendera en kassabok på nätet. Har blivit min bästa "vän" hihih, så himla smidigt att föra på nätet. Jag sparar alla kvitto, och det jag inte får kvitto på försöker jag lägga in så fort jag når en dator efter inköpet. Adressen: www.hemekonomi.com. Där kan man lägga in egna kategorier, få rapporter och göra budget. SUPER-glad för den gratistjänsten är jag! (och NEJ, jag varken känner de som driver den eller får pengar för att rekommendera den, hehe. Är bara så nöjd!) Snabb service och svar får man om man har frågor. Helt perfekt. Tyvärr verkar det som om det kommer börja kosta en del att få plusversion, men då hoppar jag nog av eller ha basversionen bara. Det räcker nog gott till mig. Förde kassabok HELA förra året och kan nu summera ihop allt, stor hjälp till detta års budget.

Ja, allt sprack ju igår. Min vän övertalade mig att gå ut och äta på restaurang och jag har fortfarande ångest för det. Där gick dryga tvåhundra spänn. Och då drack jag endast vatten till maten. Är ändå glad att jag gjorde det, det lär väl dröja till nästa gång. Men jag måste bli bättre på att säga NEJ. Hennes argument var ju att vi aldrig gick ut, och det är ju sant. Men det var ju OCKSÅ för att jag skulle spara pengar.

Min största skräck är att detta sparande ska fjärma mig från folk och att jag till slut sitter där med ... sparade pengar, jovisst ... men utan vänner. Fast man kan ju se det som så också att man behöver inte umgås ute på krogen, men två singlar ... hur kul är det efter ett tag? Var tog alla fester vägen? Sparar folk månne? Jag saknar fest och sammankomster över lag. Vi är rätt överens hon och jag, att när man slutar bjuda, då försvinner folket. Konstigt, men ack så sant. Så ... då var de väl inga vänner då? Hmm. Vill nog inte tänka längre i de banorna. Lunchen är snart slut och för att vända rätt mina tankebanor får jag berätta att jag fick ett SÅ gulligt mail av en annan, en av mina bästa, vänner. Hon skrev "tänkte på dig och kände mig så stolt att jag har lyckats få en sådan underbar vän." Inte utan att man får en liten tår i ögonvrån när hon skriver så ... jag är en lyckost, som har en sån vän inser jag då ...

Idag ska jag på burkparty men ska INTE handla något, har jag bestämt. Det får sägas vad det vill, men jag ska inte!!!

När jag kommit hem ska jag göra en sammanställning på året som gått, rapport kommer senare. Ska även se över kommande år, se vad som kan vara möjligt att spara, kanske ändrar jag mina sparplaner eller helt enkelt pytsar in mer om jag lyckas få något över =)

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer: