onsdag 2 januari 2008

En meningslös(?) dag ...

Vaknade när halv dagen gått, typ vid elva-tolv. Skit också. I går tänkte jag att det kvittar väl, jag vänder lite på dygnet, varför mår jag då dåligt av att ligga så länge? Det hade ju blivit samma om jag lagt mig klockan 23 och gått upp 8, istället för att sitta uppe till 2 på natten och gå upp senare! Men det är väl det där gamla i en som ligger kvar. "Inte ska man sova bort hela dagen". Jag ÄR ingen morgonmänniska och det kanske jag bara får acceptera istället för att streta emot. Jag går upp 5 hela året då jag jobbar, kanske jag kunde unna mig att bara få gå efter min egen kropp ett par veckor om året?

Saknar barnen, har "sanerat" lillgummans rum, blä och usch vad det var dammigt och stökigt där. Tog mest hela dagen, hehe. Tvättat och inte varit utanför dörrarna. Storm ute ... alltid en bra anledning att bli inne. Såå nu börjar jag snart klättra på väggarna och känner lite panik för att mina lediga dagar snart är slut ... VARFÖR ska det vara så svårt att bara njuta???

Fick frågan om vad som hände med vårt hus. Ja, det var ganska tragiskt, inte nog med att vi båda gått in i väggen och mådde skit ... men vi FICK i alla fall lov att sälja det SJÄLV, innan det gick på auktion, men det kändes inte som något val, utan vi var TVUNGNA, hade vi inte sålt huset inom en viss tid så hade kronofogden satt ut det till försäljning. Kände mig EXTREMT lurad måste jag säga. Jag hade som jag skrev tidigare ingen vetskap om min sambos förehavanden, men det struntade de i. Eftersom vi ägde huset tillsammans så hade de rätt att "tvångssälja" min bit för att få ut sambons del. Så det var bara att bita ihop och låta mäklaren göra sitt. Och mäklaren tog sin del och resten av min sambos del gick oavkortat, och på öret, till kronofogden. Min del kunde de inte röra som tur (för mig) var. Det återstår säkert 500 000 på hans skuld. Min före detta sambo kommer nu att ha utmätning på sin lön, vet inte hur länge, om det kanske räcker med fem år, ingen aning. Det sjukaste av ALLT är ändå att kronofogden sitter och mer eller mindre säger åt min före detta sambo att "om han ville ha en hobby vid sidan om, så var det ju inget som de hade något emot" eller på ren svenska: "Jobba nu svart så du klarar dig" ... Vad sägs om det? Nästan så man skulle vilja ha det på band, eller hur? Skicka till Janne Josefsson eller någon ...

Något POSITIVT idag är ju att jag inte gjort av med en krona =)

Inga kommentarer: