torsdag 3 januari 2008

Ännu en nolldag ...

Jaa, saknar barnen massor. Men njuter av lugnet ändå. Bara tar det lugnt. Fortsatt tvätta, samlat ihop tomtar, stökat undan, varit på tippen, renbäddat sängarna. Är glad för barnen att de får vara hos pappa men har en förmåga att inte få igång mig själv.

Grannen bjöd på god middag. Är så glad för mitt boende och området, massa trevliga människor. Känns tryggt att bo här på något sätt. Förr har jag alltid förlitat mig på att om något händer så har jag alltid mamma, men nu så har jag även goda grannar och vänner i byn. MYCKET skön känsla.

Noll kronor ut idag =)

Fonderna har gått ner ännu mer idag, deppigt.

Skulle satt in småslantarna idag, men måste åka till annan stad, annars tar de 50 spänn för att räkna dem och sätta in dem ... får ta det när jag ändå har ärende dit =)

Tänkte att jag som en test skulle ta en dag och se hur många gånger man t ex exponeras för reklam om lån i alla de slag. Misstänker att det kan bli många gånger.

Vet inte om jag fattat detta med adsense-annonseringen ... antingen har jag inga läsare eller så klickar ingen på annonserna. Kanske både ock då, hehe.

Snart helg och inga planer. Det var ju just så här jag ville ha det ... och det enda som händer är att jag känner mig ensam ... när man själv slutar höra av sig ... så blir det tyst. Tråkigt ...
Önskar jag kunde hitta lugnet som andra, i böcker eller annat, men nej, jag känner mig bara så ... totalt RASTLÖS. Hur GÖR MAN?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan nog känna sig lite rastlös efter dessa helger också, har ju varit så mycket ett tag. Passa på och njut medans du kan.

Miss Millionairess sa...

Det later ganska skont att bara ga och fiffla lite anda. Rastlosheten kan jag dock kanna igen mig i ibland. Alla annonser pa adsense ger inte pengar nar man klickar, jag vet inte exakt hur det fungerar men du kan lasa mer om det pa deras sida. Har far du ett klick av mig i alla fall sa kan du kolla om det fungerar!

Life sa...

Tack båda, ja, det är ju just det, att man ska tillåta sig att bara njuta. Jag är uppfostrad i andan att man måste prestera för att "vara duktig" =) Tids nog kommer vardagen tillbaka, hehe. Tack Miss M för klicket, ska kolla det nu.
Ha en fin helg!