tisdag 29 januari 2008

Fuling - Canvråla

Säga vad man vill om Fylking och Carola ... känns som om ifall man måste stoppa ner sina åsikter i halsen på andra att man får ta eventuella mothugg ...

Jag håller med Fylking om hennes korkade uttalande om homosexuella. Min bror är homo så jag har länge hört på hennes olika grodor. Och har man vänner som blir utsatta för fördomsfulla människor blir man till slut ... trött ... och jävligt förbannad. Och det är långt ifrån bara Carola i detta avlånga land som har sån tråkig inställning. Men varför får han inte uttala sig om vad han tycker om henne som person när HON uppenbarligen får dra ALLA homosexuella över en kam och uttala sig om DEM? Varför blir det inte RAMASKRI i ALL media och total BOJKOTT när hon uttalar sig negativt??? Dessutom anses/ansågs hon ju i stora delar av gayvärlden (varför den nu ska kallas så ...) som en stor stjärna och ikon. Här kan man ju läsa en gammal artikel ... ja, så länge kamerorna riktas och man ställer rätt frågor, då är man glad och nöjd och stor artist, men när oväntade och obekväma frågor ställs, då vill man helst att kamerorna ska stängas av ... hmmm

Nä, fram för lite ödmjukhet från bådas sidor. Kanske Fylking kunde intervjua Carola, hehe.

Här är en lite roligare version =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet inte, driver själv om finnar ibland

Life sa...

Eh, är inte riktigt med på vad du menar ... om du menar att man inte får driva med gay-people så är det INTE det jag menar. Min bror är bög, gay, homo, så jag vet nog så väl att det går bra att skoja OM och MED dem om deras läggning. Det är när man talar nedsättande om deras läggning som jag blir förbannad. Vi är alla människor och så länge vi inte skadar varandra så tycker jag att man får avvika från normen. Man får till och med vara från Finland, haha.