lördag 12 januari 2008

En bra dag!

Inte ekonomiskt kanske men i övrigt =) Fonderna är som de är men fortfarande är det plus i plånboken =)) Nice! Kylen är full och det kommer bara behövas en och annan liter mjölk och kanske lite frukt som barnen tar med sig till skolan.

Var iväg och handlade gympakläder till min lilla flicka. Storasyster var hos kompis. Kom undan med 175 kronor vilket jag tyckte var ett riktigt kap. Blev så besviken när jag kollade i katalogernas, typ Ellos, Josefsson och H&M, det fanns INTE ett enda plagg som inte var MÄRKESKLÄDER.

!!!???!!!

Är det MENINGEN att alla ska behöva köpa märkesbyxor a la 249-kronor som det billigaste alternativet och då är det inga långbyxor ens? Tycker det är skandal. De BRUKAR ju alltid ha några lågprisvarianter. Ja, jag hittade i alla fall inga i tre olika kataloger. Tråkigt.

Är själv i behov av diverse underkläder, och förr åkte vi alltid till Ullared och handlade, har inte funnits pengar till NÅGOT innan men nu är det snart riktig kris. Provade idag men ÄVEN om det var gulliga Hello Kitty-varianter så fick det bli NEJ. 98:- för en BH är ju överkomligt, men när jag provade förstod jag varför. Hellre snyggt än passande ... Så DET är en sak jag kommer tänka på nästa gång. Jag har köpt billiga varianter som tappar formen efter två tvättar. I Ullared har jag hittat (FAKTISKT) BRA passning till ett ok pris. Har ett Ullaredkort med kredit, (och nu tänker ni AJAJ) men jag har faktiskt stått på tvåtusen kronor PLUS på det en längre tid, och försöker spara lite då och då på det. Ska försöka putta in lite till och sen åker vi till Ullared i mars. Barnen fyller år i april så då passar det bra att fynda där. Ska verkligen ta med mig "nödvändighetstänket" när jag åker dit, det är SÅ himla lätt att "handla på sig" en massa som man EGENTLIGEN INTE behöver. Känner också att jag behöver komma UT lite, och då förenar jag nytta med nöje. Åker vi tre i bilen så blir det knappt en hundring var. Som att åka till stan själv härifrån, hehe.

Köpte lite hårtoning till mitt inte så snygga hår, hehe.
Och så blev det en lite dyrare present till min kompis än vad jag tänkt från början ... men det gör inget. Tror hon blir glad.

Måste ta tag i min sammanställning. Har bara slappat och slappat (och tvättat) idag. Skönt!
Får blir morgondagens bestyr.
Nu ska jag se en film och äta popcorn.

3 kommentarer:

Gustav sa...

Ge-Kås i Ullared har faktiskt aldrig lockat mig. Jag har säkert tackat nej till att åka dit 10 gånger. Möjligtvis har detta beteende något att göra med att jag är man och inte kvinna. Men det skulle ändå vara kul att åka dit någon gång och kolla in läget. Problemet är bara att jag får panik bara av tanken på att trängas med tusentals shoppinggalna mammor en hel dag.;)

Anonym sa...

Oj, BH för 98:-. Min storlek finns inte i vanliga affärer. Å andra sidan håller de jag köper i ett par år i alla fall. 2000:- plus på kortet är ju kalas, det lär bli roligare shopping på det viset! :)

Jag har precis som du märkt det där med träningskläder till ungarna. Har samma kataloger och det finns ju bara märkesvarianter nu. Elände!

Hårtoningen är nog ett bra sätt att pigga upp tillvaron lite i alla fall! :)

Miss Millionairess sa...

Haha, hade nastan glomt bort gamla Ullared!

Ja dar ar det latt att slosa pengar fast att allt ar sa billigt eftersom man latt tanker att - ah de har gron- och rosarutiga byxorna kostar ju bara 50 kronor!!! Det ar ju jattebilligt, bast jag koper. Synd att man inte sa ofta anvander gron- och rosarutiga byxor annars bara!